Jul 19, 2009

Menu Hari Ini


Daging Rusa Goreng Kicap.
Seperti semua maklum, kami di Sarawak merasa cukup bertuah kerana dapat menikmati masakan daging rusa dengan harga yang murah. Harga daging rusa di Bintulu hanya RM18.00 sekilo. Jika semasa di Semenanjung kami tak pernah merasa keenakan daging rusa, tetapi di Bintulu, alhamdulillah. Di sini kami tak pernah beli daging lembu kerana harganya tinggi. Kalau nak makan mesti import dari Semenanjung.

Semalam Ustazah Roszaini tolong belikan 5 kilo, harganya cuma RM89. Sedapnya daging rusa fresh. Sayang abang tak ada bersama, tapi insyaAllah kami simpan sampai minggu depan daging yang belum dimasak.

Setiap pagi Ahad, Pasar Tamu Bintulu kami kunjungi. Macam-macam ada. Kalau di Semenanjung orang bercerita pasal durian, di Bintulu sekarang musim nanas dan rebung buluh.
Banyaknya nanas dan murah pula tu. Nampaknya jika berpindah balik ke Selangor akhir tahun nanti, semua rindulah pula dengan Bintulu.
Rebung buluh ........, keladi dah dimasak.

Hari ini hanya beli rebung buluh dan keladi sahaja. Itulah dua jenis sayur kampung yang diidamkan. Minggu lepas beli pucuk daun tunjuk langit. Sedapnya dimasak sayur lemak putih. Afiq pun dah kenal dengan daun tunjuk langit ni. Semua anak-anak suka makan. Alhamdulillah, mereka makan sayur kampung seperti mama suka.

No comments:

Post a Comment